Sunday 27 May 2012

detox badan anda dengan garam buluh


APPLE VS BAMBOO SALT KAEAM

Amalan memakan sebiji epal hijau setiap hari sememangnya digalakkan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Ini kerana ia bukan sekadar mempunyai pelbagai khasiat malahan ia juga mampu mengurangkan kadar kolesterol dalam badan.
Epal hijau mengandungi zat besi, magnesium, potasium, kalsium, soldium, vitamin C, vitamin A dan vitamin B serta merupakan sumber serat yang mudah larut. Kita digalakkan memakan epal bersama dengan kulitnya kerana sebahagian kandungan vitamin C terletak di bawah kulitnya.
Epal hijau boleh membantu mencegah:

* Pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah.
* Mengurangkan risiko penyakit jantung.
* Membantu kesihatan membran paru-paru.
* Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.
* Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.
* Membantu mengekalkan berat badan.
* Mengurangkan tekanan penyakit asma.
* Mengurangkan risiko barah.

Bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit atau penghadaman, kisarkan epal hijau dengan 1 SACHET GARAM BULUH dan diminum setiap pagi sebelum sarapan. Ia dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksid dengan pantas menerusi sistem pencernaan (PROSES DETOKSIFIKASI). Zat masam epal hijau merupakan pembersih tubuh yang sangat baik.

Proses Detoksifikasi

Detoksifikasi adalah proses pembuangan atau penyingkiran racun atau toksin dari dalam tubuh.

Tetapi dari manakah atau bagaimanakah bahan-bahan toksik ini boleh memasuki badan kita? Sebenarnya sama ada disedari atau tidak, punca utama bahan-bahan toksik ini memasuki badan adalah melalui mulut dengan memakan makanan sama ada yang telah tercemar atau pun yang mengandungi bahan-bahan tambahan lain yang tidak sesuai untuk badan seseorang di samping faktor pencemaran persekitaran.

Setiap individu mempunyai kadar metabolisme pada badan yang berbeza. Maka dengan itu, ia turut mempengaruhi kadar proses detoksifikasi seseorang.

Kenapa perlunya detoksifikasi?

Proses ini perlu dilakukan untuk membersihkan bahagian dalam tubuh, dah tentunya untuk kesihatan badan kita. Ia perlu untuk mencegah penyakit, melambatkan proses penuaan dan juga merehatkan organ-organ tertentu pada tubuh.

Ia juga memberi ruang masa yang mencukupi kepada organ pencernaan seperti perut, usus, pankreas dan hati untuk melakukan kerja-kerja pembersihan di samping memperbaiki lagi keadaan diri mereka yang telah rosak yang selama ini tidak dapat dipenuhi akibat dari pertambahan beban makanan. Aktiviti pembersihan pada badan juga akan menjadi lebih menyeluruh dan segala toksin dapat dikeluarkan dari buah pinggang dan pundi kencing serta paru-paru dan kulit. Keadaan ini akhirnya melapangkan kesan sumbatan yang berlaku pada dinding dan saluran sistem pemakanan dan pernafasan lalu memberi cukup bekalan oksigen kepada sel-sel dalam badan dan menjadikannya lebih bertenaga.
Untuk itu, sekiranya anda pengamal sebarang jenis supplement, dan anda mahu bertukar kepada supplement yang baru, proses ini perlu dilakukan supaya penyerapan nutrien pada badan setelah pengambilan supplement yang baru akan menjadi lebih efektif.

Detoksifikasi Dengan Garam Buluh??

Garam Buluh a.k.a Bamboo Salt

Harga:

Garam Buluh / Bamboo Salt Premier Cooking salt Powder : RM53/Bottle

Garam Buluh / Bamboo Salt Premier Drink : RM128/Box

Garam Buluh ini ada 2 jenis....satu untuk memasak...(botol kecil sepeti gambar diatas) dan another one is untuk minum...(yang dalam box dan dlm bntuk sachet)....

Actually garam buluh ni berasal dari negara korea dan ia telah menjadi penawar kesihatan tradisi turun temurun kepada masyarakat di situ.

Ia telah terbukti berkesan oleh pakar-pakar dan doktor kesihatan kerana ia mengandungi :

70-80 jenis mineral termasuk Kalsium, Magnesium, Zink, Fosforus dan Besi.
Ianya bersifat alkali dan mempunyai bacaan nilai PH sehingga 10.44.
Bersifat anti-oksida dan mempunyai bacaan ORP pada paras -400mv.
Tenaga Bio yg dapat mempercepatkan proses penghadaman.
Mengawal PH badan dan memastikal badan sentiasa beralkali.
Meneutralkan toksin berasid tinggi dalam badan.
Membaiki sistem penghadaman.
Merawat masalah kulit dan alahan.

Tahukah Anda....Punca utama penyakit masa kini???

Hampir semua penyakit berpunca dengan kekurangan zat galian
Badan berasid dan toksin yang tinggi
Radikal bebas

Untuk mengekalkan kesihatan dan mengelakkan penyakit mudah saja:

Pastikan badan kita tidak berasid toksin dan kandungan PH badan kita berada pada tahap normal ke atas. Dengan penggunaan garam buluh ini, anda semestinya dilindungi sehingga hari tua. Ia menjalankan proses DETOKSIFIKASI dan baik untuk pesakit jantung dan diabetes serta beberapa penyakit kronik yang kian menular di Malaysia.

Garam buluh adalah produk Hai O marketing yang juga telah disahkan HALAL

so bila dicampurkan ~~~~~JUS EPAL HIJAU + GARAM BULUH AMAT BAIK UTK PROSES DETOKSIFIKASI..BOLEH MENGHILANGKAN SEMBELIT DAN MEMBUANG TOKSID DALAM BADAN...

No comments:

Post a Comment